תפריט נגישות

רב"ט שלמה בלבן ז"ל

דברים לזכרו


שלמה בלבן ז"ל נולד בתאריך 20.10.1948 ונהרג בתאריך 15.10.1973 מידי אש צלפים.
שלמה גדל והתחנך בביתו בחינוך ציוני לאהבת הארץ והמולדת ולשמירה עליה בכל מחיר, מחיר שלבסוף לקח את חייו, חינוך זה הוקנה לו מהוריו שעלו ארצה באוניית מעפילים מקפריסין, הוא היה בתנועת הצופים בשבט ירקון ותפקידו היה רשג"ד ובבית ספרו הוא שימש בתור יושב ראש מועצת התלמידים.
הוא הצטרף לקיבוץ בית העמק במסגרת הנח"ל ובעקבות זאת התגייס גם לחיל רגלים משוריין, לאחר שירותו הצבאי שלמה המשיך להיות בקיבוץ בעבודה ברפת מכיוון שהוא אהב מאוד את החיות אהבה שלבסוף גרמה לו ללכת ללמוד וטרינריה באוניברסיטה בהולנד.
בשנת 73 שלמה קיבל צו 8 בכדי להצטרף לקרבות הוא חיכה לטיסה בנמל התעופה בהולנד שלושה ימים וכאשר הגיע לארץ אף לא עבר בבית והלך לבסיס מיד, כאשר הגיע לבסיס ראה שחבריו לא נמצאים אז הוא הלך בעצמו לסיני להצטרף לחבריו.
בסיני שלחו את הפלוגה שלו לתת תגבורת בתגובה למארב שהציבו כוחות הקומנדו המצריים במהלך הנסיעה הם נתקלו באש מאותם כוחות קומנדו מצריים ותחת אש כבדה היו המון פצועים והרוגים ובינהם גם כלל המפקדים ובאותו רגע שלמה אשר לא עבר כל הכשרה פיקודית החליט לקחת עליו את הפיקוד הוא גרם לחבריו להתעשת ולהחזיר באש לאותם כוחות והוא החליט לעבור לאמצע הכביש אשר הם היו עליו בנקודה שבה הוא יוכל לראות את כל האויבים ועם מקלע 0.3 הוא הוריד המון מאותם כוחות אויב עד אשר צלפים מצרים מצאו אותו ואת חברו ועם כדור הישר לראשו של שלמה הוא סיים את חייו.
שלמה היה הצבר הישראלי המושלם, לוחם, עובד אדמה, משכיל וציוני ובין תחביביו הרבים היתה שירה שבה הוא היה מחונן ביותר להלן אחד משיריו אשר כתב בכיתה ח' בלבד:
והשטן אחז בנפשות בני שאול
וגדעם באיבם. והמלך בשמעו הבשורה
עוד כוחו אזר... וכלה חמתו
בקלון גבורתו
בנפצו צינתו אל ראש בן פלשת
... ערל ... ודם חללים ...

וקרב משתולל
המשיח שאול נלחם
עת חץ פחזני ושנון השיגו
ונטמא נזר משיחו
... בדם.

נפול נפל המלך על על שלחו
כנפול השלו לרשת לוכד
ושחקוק גבורה נרקם על שפתותיו
הוי מלך גיבור
שריון שאול ... נגאל בדם.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה