תפריט נגישות

סמל חגי מעיין ז"ל

לזכרו של חגי

דברים לזכרו / אליעזר


עומדים אנו כאן היום, 30 יום לאחר נפילתך בפשיטה בבירות, ומנסים לדלות מזכרוננו חויות, סיפורים וקטעים משותפים שעברו עלינו בתקופה הקצרה שהכרנוך.
שנתיים בהם עברנו מסלול קשה ומפרך, שבו כל אחד היווה חוליה בשרשרת, שרק הודות לקשיחותה ולאורך רוחה הצלחנו לעמוד בכבוד בכל המשימות. אתה היית אחת החוליות המרכזיות שלנו ובכל מצב היית תורם, אם בכוחך, אם באישיותך ואם בידי הזהב שלך.
אינני יכול לומר שהערצנו אותך, כי חברתך ועצם נוכחותך היתה באופן טבעי בינינו, היית אחד מאיתנו. הכרנו בך את החזק שלוקח את המא"ג וארגזי הפעולה על גבו לכל פשיטה או תרגיל, מדלג על הסלעים והטרסות ללא כל בעיה, עומס על שכמו את הפצוע המאולתר לזמן בלתי מוגבל והולך.
הכרנו את חגי המסודר והמאורגן - קראנו לך "הגזעי", כל פריט ואפילו קטן ביותר היה לך ותמיד באיכות גבוהה ביותר. כל הציוד מסודר ו"סטרילי" מוכן לפעולה 24 שעות ביממה.
הכרנו את חגי השתקן, שבכל הויכוחים שבינינו משקיף מהצד וממעט בדיבור אבל על דעתך תמיד עמדת. אני נזכר שנתנו לנו עונש שהיה בלתי צודק ואתה פשוט אמרת: "חבר'ה, לא עושים את זה". הכרנו את חגי הנדיב, חגי שתמיד מחלק את כל החבילה שלו, שתמיד מוכן לעזור ולסדר לנו דברים בצורה הכי טובה שיכול ובלי שום חשבונות, שיש לו תמיד לתת לך קופסת גפרורים או סכיני גילוח.
שוב אני נזכר שערב טיסתך לצרפת עברת בין כולנו ושאלת מה כל אחד רוצה שתביא לו.
הכרנו את חגי כספורטאי בדם, לאף סידרה לא שוכח להביא בגדי ספורט וכדורעף ובכל זמן פנוי מארגן מעגל ומוסרים אחד לשני את הכדור.
ידי הזהב שלך תמיד היו עמוסות עבודה. בכל נושא שבו עבדנו, אם בתיקון הג'יפ או התול"ר, אם בהתקנים שונים ומשונים במא"ג ובארגזים, וכשהיית חוזר מהבית תמיד הבאת משהו חדש שישפר את החגור או את אחד מאביזריו.
הכרנו בך את חגי הרגיש, שרוקם בסתר את מרקם חייו. היית יושב בפינתך בשקט וכותב מכתב לחברה או להורים.
ידענו את געגועיך העזים למשפחתך בחו"ל, היית נוהג להעלות זכרונות מהתקופה ששהית אתם בצרפת ובלגיה, היית מתווה תוכניות לעתיד ומדבר על הנסיעה הבאה אליהם. היית יותר רגיש מאתנו וכל דבר לקחת ללב. אני זוכר שלא האמינו לך פעם וריתקו אותך לחודש וזה כאב לך בצורה בלתי רגילה, אבל הבלגת, ובשקט כדרכך.
חגי, נפילתך הותירה בנו, חבריך, חלל ריק ששום דבר לא ימלא אותו. אנחנו איבדנו חבר טוב ומסור, חייל מצוין ונאמן.
משקך והוריך אבדו בן יקר ואוהב שאין נחמה לו.
אומרים שהזמן משכיח הכל, אולי הזיכרונות קצת יתערפלו אבל אנחנו לא נשכח אותך. חגי, לא נשכח.
יהי זכרך ברוך.

אליעזר

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה