תפריט נגישות

טוראי שלום פינקלשטיין ז"ל

לזכרו


תלאות, סבל וגלגולים רבים עברה הנפש הצעירה. משפחתו היתה היחידה שנצלה מכל אנשי העיירה, וכשהם מפורדים ורחוקים הורים מבנים חתרו לאותה המטרה - להגיע לחופי המולדת ולהקים שוב את קן המשפחה, כי הילדים לא זכרו טעמו של בית אבא ואמא, וכך הגיע שלום ז''ל בלווית אחותו הקטנה ממנו למאנה באטליה. כמובן שעיקר מטרתו היתה ללמוד את שפת עמו ולא רק את השפה אלא גם את החיים בארץ. הכל חיבבוהו ואהבוהו, _____ _____ "ילד שעשועים" שהתחבב, כי היה עליז ושמח, צעיר בגילו אבל בוגר ברוחו.
ואחר כך מוצאים אנו אותו בין החותרים למולדת ספינה "חיים ארלוזורוב", וגורלו היה כשאר העולים שהובלו ל''גולת קפריסין''. וגם כאן המשיך במרץ בלימודיו וכתב להוריו שהספיקו בינתיים להגיע לארץ כי הוא מצפה בכליון עינים ליום בו יהיה גם הוא בין בוני הארץ, והוא עדיין צעיר אך 16 אביבים חלפו עליו. לאחר חצי שנה זכה להתגשמות שאיפתו, הגיע לארץ כשהוא מלא כוח עלומים, תוסס וחי ומבקש לנשום לתוכו מכל הנעשה מסביבו ואכן הצליח מיד להסתגל לחיים החדשים ולחברה השונה.
והנה ____ האויב והוא כתב ביומנו:
"הזמן חולף אנחנו נמצאים כבר מעבר השני של המנדט. אנחנו כבר עומדים בתוך ____ הפלישות מהארצות _____. אנחנו עומדים ונעמוד בהם."
דברים אלה כתב שלום ז"ל יליד שנת 1931 שהתנדב לגדוד ''הפורצים" של הפלמ"ח, והוא עדיין ילד.
זוכר אני את פגישתנו האחרונה בירושלים, והימים ימי ____ ____ והוא צעד לידי כשהרובה על שכמו, ספר על הקרבות, מעבר השיירות והצטער שאת חג החירות הראשון במולדת לא יכול היה לחוג בחוג משפחתו.
וביום 26.5.48 נדהמתי לשמע הידיעה - שלום היקר נפל בפעולה בראדאר, בשעה שחש לעזרת חבר פצוע
נגדע ארז צעיר שטרם הספיק לתת את שורשיו באדמת המולדת - יהי זכרו ברוך
חבר

מידע נוסף ניתן למצוא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ''ח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה