תפריט נגישות

יוסף בקרמן ז"ל

רשימות לזכרו

דברי אחיו אבי


אחי
נפלת אחי, אחי הצעיר...
רחוק הייתי בעת נקבו קלעי הרוצחים את גופך האמיץ... ולא יכולתי לעזור... אבל בדמיוני רואה אני אתכם הבחורים והנערה כיצד נלחמתם, נלחמתם על זכותכם לחיות, ועל זכות זו נפלתם...
אחי, רוצה אני לזכור את העבר, העבר בו היית עמנו. בצביטה חדה שבלב אזכר בימים שלמדת בגבעה ואני באתי לבקרך ואתה ילד, איך צהלת לקראתי בכל שמחת הילדות והתרוצצת להראות ולספר מחיי הפנימיה. לאחר מכן התגלגלת בכמה מקומות. חיפשנו עבורך אפשרות ללמוד ולבסוף עברת לים המלח - מקום חם וקשה ואתה עדיין ילד, אך במקצוע חשקת. שם כולם חיבבוך, יוסקה, יוסינקה קראו לך, ילד השעשועים של תחנת הכח.
עבדת, למדת וגם הצלחת, והנה הסתמנה לפניך דרך חדשה, דרך הנוער העובד להכשרה ולהגשמה. חשבת והגשמת, יצאת לדגניה וחדוות הנוער היוצר פועמת בלבך.
ומיד לעבודה - מה יעשה יוסקה? כמובן, עגלון. זוכר אני מקרה, מקרה אסון כמעט, הפרדות השתוללו וזרקו אותך מהעגלה וגלגל עבר על חלק מגופך, אך נשארת בחיים... חייב היית להשאר כי אחרת יעד לך גורלך...
משם התגלגלת דרך בית הערבה לנען - דרך מחנכת תוך יצירת חיים חדשים. הצטרפת להכשרה מגויסת כדבר ברור ומובן, זוהי הדרך. כמה אהבת לספר להוריך מהנעשה שם בהכשרה, בעבודה.
חיית את הסובב אותך במלוא הקצב, ידעת לשמח ולשמוח, ידעת לנגן ולרנן, הכל ידעת... צריך משהו, פנו ליוסקה...
כן אחי, אהבתיך. אחי היחיד היית ובכל מקרה במשפחה ידעת לעזור, לעודד ולהסביר - ועתה נשארתי בדד...
אבל אין לבכות אשר קרה, לא זו הדרך. שמח אני אחי כי ידעת את דרכך, עד הרגע בו נפלת שם בנגב.... דרכך זו לא נפסקה ולא תיפסק, כי בדרך זו הולכים וילכו כל נער ונערה עבריים במולדת, כי אין דרך אחרת.
אנו עומדים דום לפני אלה הגיבורים שסללו את הדרך לעם, בתוכם גם אתה אחי...

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה