תפריט נגישות

טוראי אריה-ליאון גבירץ ז"ל

אריה-ליאון גבירץ
בן 22 בנפלו
בן שושנה ומשה
נולד בפולין
בכ"ו באדר ב' תש"ח, 6/4/1948
התגורר באורים
התגייס ב-ספטמבר 1966
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 80, חטיבת ירושלים
נפל בעת שירותו
בב' באייר תש"ל, 8/5/1970
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: קיבוץ אורים
הותיר: אשה ובת

קורות חיים

בן משה ושושנה. נולד ביום כ"ו באדר ב' תש"ח (6.4.1948) בעיר שצ'צ'ין שבפולין. אריה סבל מיחסם האנטישמי של חבריו לבית הספר ודרש מהוריו לעלות ארצה. המשפחה עלתה בהיותו בן תשע שנים. בארץ סיים את לימודיו בבית הספר העממי על שם בכר באבן יהודה ואחר כך הצטרף עם "חברת הנוער" לקבוצת אורים שבנגב המערבי. את נעוריו בילה במשק והיה חבר בתנועת "הנוער העובד". הוא אהב לטייל, להתבדר ולהשתעשע ולעתים לעשות מעשי קונדס, אך ידע גם להיות רציני, לעבוד קשה ולעזור לזולת. הליכותיו היו פשוטות והוא היה אמיץ לב ונבון.

אריה גוייס לצה"ל בספטמבר 1966. גם בטירונות לא נתן לשום דבר שיעכיר את רוחו ובשעה שנרמז לו על איזה "עונש" שהוא, היה מקבל זאת באדישות. הוא היה אדם חביב וידע כיצד להרחיק מעליו את דאגות היומיום. אחרי הטירונות עבר קורס חבלה והתגלה כחבלן מעולה, בעל תושייה, קר רוח ואמיץ לב. הוא מעולם לא התפאר במעשיו והסתתר תמיד מאחורי חיוך צנוע ושקט. אחרי שחרורו מן הצבא נקרא לשירות

מילואים פעיל. הוא כאילו חזה מראש שעלול לקרות לו משהו, ולכן סיפר לחברו הטוב על המצב במשפחתו ורמז לו כי אם יקרה לו משהו, הוא סומך עליו שידע מה לעשות. ואמנם, מה שניבא התרחש.

ביום ב' באייר תש"ל (8.5.1970) נפל אריה עם עוד שלושה מחבריו בהיתקלות במארב של מחבלים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות באורים.

הניח אשה ובת קטנה. לאחר נפילתו הוצאה לאור חוברת בשם "אריה" לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה