תפריט נגישות

סמל חגי מעיין ז"ל

חגי מעיין
בן 20 בנפלו
בן לאה וראובן
נולד במגן
בי"ט באלול תשי"ב, 9/8/1952
התגורר במגן
התגייס ב-פברואר 1971
שרת בחטיבת הצנחנים סיירת צנחנים
נפל בקרב
בח' בניסן תשל"ג, 10/4/1973
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: קיבוץ מגן
הותיר: הורים ואחות - אסנת

קורות חיים

בן ראובן ולאה. נולד ביום י"ט באלול תשי"ב (9.8.1952) בקיבוץ מגן.

למד בבית הספר היסודי שבקיבוץ וסיים את לימודיו במוסד החינוכי של קיבון מגן "מעלה הבשור", בו היה חבר בקבוצת "חצב". הוא היה קיבוצניק בדם, אהב את קיבוצו וראה בו ייעוד חיים. לאחר שלמד מסגרות בבלגיה, בהיותו שם עם הוריו בשליחות, מצא לו כר פעולה נרחב במסגריה של הקיבוץ ובמהרה היה לאחד מעמודי התווך בענף. הוא בנה כלים חקלאיים פרי תכנונו ושכלל את הישגי המסגריה. הוא היה ספורטאי מחונן והשתתף בנבחרת הכדורעף של "הפועל" נירים. הוא אסף בולים והשאיר אחריו אוסף מטבעות נהדר. בשעות הפנאי נהג לצייר ובמסגריה עיצב ובנה פסלי מתכת לתפארת. כן ניגן בגיטרה להנאתו ולהנאת חבריו. הוא הרבה לטייל עם חטיבת בני הקיבוצים וכבר אז הצטיין בכושר גופני נפלא ובנכונות לעזור לזולת.

חגי התגייס לצה"ל במחצית פברואר 1971 והתנדב לשרת בסיירת צנחנים. בתקופת שירותו סיים בזה אחר זה קורס צניחה, קורס נהגי זחל"מ, קורם מ"כים, קורם צלפים וקורס מש"קי תול"ר. כבר בטירונות התבלט והיה ראשון בכל.

מבחינה צבאית-מקצועית הצטיין בכושר טכני ובתפיסה מהירה. הוא השתדל והצליח להיות הטוב ביותר. כל חבריו ידעו שאם יש חייל היודע תמיד מה יש לעשות במצבים קשים - הרי זה חגי, "הגזעי", כפי שקראו לו. חגי היה מאורגן למופת; החגור שלו היה מסודר לדוגמא ובו כל מיני שכלולים.

תמיד היה מוכן לסייע לחבריו. במשימות ותרגילים היה עומס על כתפיו את ה"מאג" הכבד ואת ארגזי הפעולה ומדלג על הסלעים והטרשים. במסע אלונקות היה עומס על כתפיו את "הפצוע" ומתחיל ללכת. הוא השתתף בכמה וכמה פעולות עלומות.

ביום ח' בניסן תשל"ג (10.4.1973) נפל סמל חגי בקרב, בפשיטת צה"ל על מפקדת מחבלים בביירות והובא למנוחת עולמים בבית הקברות האזרחי שבקיבוץ מגן.

מפקד יחידתו כתב במכתב תנחומים למשפחה: "חגי היה אהוב מאוד על חבריו בצוות ועל מפקדיו. הכרנו אותו כחייל טוב, חזק בגופו ובאישיותו, שקט ומסוגר, מלא יוזמה ומרץ מעל לתפקידים השגרתיים שבוצעו על ידי כולם".

ב"שבעה" למותו הוציא קיבוץ מגן לאור עלון שהוקדש לזכרו; ליום השנה הוציא הקיברץ לאור חוברת לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה