תפריט נגישות

טוראי אורן שפר ז"ל

אורן שפר
בן 18 בנפלו
בן שרה ונחום
נולד בקיבוץ בית השיטה
בי"ב בניסן תשכ"ו, 2/4/1966
התגורר בבית השיטה
התגייס ב-יולי 1984
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בקרב
בכ"ד בשבט תשמ"ה, 12/2/1985
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ברזני (מוצב)
באזור לבנון
מקום קבורה: קיבוץ בית השיטה
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן שרה ונחום, נולד ביום י"ב בניסן תשכ"ו (2.4.1966) בקיבוץ בית השיטה בעמק יזרעאל. בילדותו עבר אורן לגור בשדות שבסיני. שם הוא סיים את לימודיו בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים. לאחר מכן חזר אורן לשנה אחת לבית השיטה והמשיך בו את לימודיו. הוא שב וחזר לשדות והשלים את לימודיו התיכוניים בבית הספר "אשל הנשיא". עם פינוי סיני, עבר אורן עם משפחתו למושב עין הבשור שבנגב.

ביולי 1984 התגייס לצה"ל ושירת בחיל הרגלים. אורן עבר אימוני טירונות, התאמן בטיפול בנגמ"ש, ולאחר שסיים אימוניו עלה עם יחידתו ללבנון, למוצב באיזור הזהרני.

ביום בואו למוצב, כ"ד בשבט תשמ"ה (12.2.1985), הוא נתקל במוקש-נעל, שהתפוצץ והרגו. בן 18 שנים היה אורן בנופלו. הוא הובא למנוחות בקיבוץ שבו נולד, בבית השיטה. אורן השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "אורן נהרג באסון שאירע ביום בו עלתה פלוגתו ללבנון. מפי מפקדיו למדתי על אישיותו המיוחדת, אופיו הנחרץ כחייל, נוקשותו ואי הסכמתו עם דברים שנראו בעיניו כשוליים. הוא ידע חברות, אמינות ונאמנות יוצאת מן הכלל בביצוע משימות שהוטלו עליו. הצטיין יום יום באחווה לחבריו ושימש דוגמה ביכולתו להתגבר על מצבים קשים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה