תפריט נגישות

טוראי בנימין "בנג'י" פרחי ז"ל

בנימין פרחי
בן 20 בנפלו
בן רבקה וחיים
נולד בתורכיה-איסטנבול
בח' בטבת תרפ"ח, 1/1/1928
התגורר בגבולות
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון בה"ד 8
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משלטי חוליקאת - כאוכבה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר ורבורג
הותיר: אשה, הורים ואחות

קורות חיים

פרחי בנימין ("בנג'י") בן חיים ורבקה. נולד בשנת 1928 באיסטמבול אשר בתורכיה. בן יחיד להוריו. גדל בפרבר העיר, בסביבה לא יהודית, והרגיש מנעוריו את מעמדו הבלתי-אהוד של יהודי בין זרים. הוריו שלחוהו ללמוד במגמה הריאלית של הקולג' האמריקני, אך הוא נטה יותר למדעי-הרוח ובשעות הפנאי הרבה לקרוא בספרים ששאל ורכש לו במקצוע זה. בגיל 16 נודע לו על קיומה של ציונות ומאז נמשך בכל נפשו לציונות החלוצית.

נכנס למזכירות "החלוץ" שבאיסטמבול והוציא עלון לתולדות התנועה הציונית. את מטרת חייו ראה בקיבוץ בארץ ישראל. בגיל 18 שנה, לפני גמר לימודיו, נמצאה לו הזדמנות נדירה לעלות לארץ בנתיב ההעפלה. הוריו התנגדו להפסקת לימודיו ולעלייתו בכלל ומנעו ממנו כל עזרה כספית. הוא מכר את ספריו והעפיל ארצה והצליח להגיע ב-1946. הצטרף לקיבוץ עין-השופט ועבר שם לגרעין התורכי, בו למד עברית והתערה בחיי הארץ. יצא עם הגרעין להתיישבות בגבולות, וניקשר אל הקרקע ואל החברה ואף בנה לו שם קן-משפחה.

בחורף תש"ח השתתף בהגנת הנקודה ובראשית יולי 1948 גויס לשירות צבאי סדיר במחלקת הקיבוצים. בקרב לפריצת הדרך אל הנגב המנותק נפצע ונפל במשלט חוליקאת ביום 18.7.1948 נקבר ברוחמה. ב-26.6.1950 הועבר לכפר-ורבורג. השאיר אחריו אשה.

בשנת 1949 עלתה אחותו עם בעלה ובנה והצטרפה לקיבוצו. אביו ואימו נקברו על פי רצונם האחרון ליד קברו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה