תפריט נגישות

אריה "לייבלה" יונג ז"ל

אריה יונג
בן 18 בנפלו
בן יהודית ונח
נולד בחיפה
בב' באייר תר"צ, 30/4/1930
התגורר בחיפה
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל הגדוד החמישי - "שער הגיא", חיל השריון
נפל בקרב
בב' באייר תש"ח, 11/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שער הגיא
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ קרית ענבים

קורות חיים

בנם היחיד של נוח ויהודית. נולד ב-ב' באייר תר"צ (1930) בחיפה העיר. גדל במשפחה שומרת דת ומסורת, ואף הוא שמרן באמונה ומסירות. הצטיין בלימודיו. זכה להערכת מוריו אשר ראו צורך להעלותו בכיתה אחת, משום שעלה בידיעותיו ובחריצותו על רמת חבריו. משחלה אביו ונזקק לריפוי ולהחלמה, עזב הנער את בית-הספר כדי לעבוד ולעזור לבית, על אף הפצרות הוריו שלא יעשה זאת. תחילה ניסה את כוחו בעבודת מתכת, אך הפסיקה משום בריאותו הרופפת.

בן 15 החל לעבוד במשרדי "שמן" כמתלמד בפקידות. שם עמדו לו רצינותו, מסירותו ותפיסתו המהירה והוא התקדם בעבודה עד כדי מילוי עבודות אחראיות למדי. בד בבד עם עבודת יומו השתדל שלא להזניח את לימודיו והתכונן בקורסים של "עתיד" לבחינת-הבגרות. היה חבר פעיל ב"הנוער העובד" ועם זאת היה פעיל גם ב"צופים הכלליים".

מגיל 15 היה חבר ב"הגנה" והתמחה במיוחד בסיור. התאמן במסירות ובהתלהבות, ומשום היותו שומר שבת היה יוצא לתפקידיו כבר בערבי שבתות, אף-על-פי שאלה היו הערבים האהובים עליו בבית. ב-29 בנובמבר 1947, בליל הכרזת או"ם, הודיע לחבריו : "כולנו לנשק !"- ומיד התנדב לגיוס מלא. הוא לא הסתפק בפעולות-קרב ארעיות שבעיר חיפה ואף-על-פי שמפקדו הציע אותו לעבודת משרד דרש להעבירו כאיש הרזרבה של הפלמ"ח, אל חבריו שבבסיס שבנען. אמר:"אינני רוצה להשאר בעיר, מקומי בפלמ"ח, רוב חברי נמצאים בנען, נלחמים וילחמו בשטח פתוח, הגשתי בקשה שיעבירו אותי. אין העיר נוחה לחייל בהגנה."

בנען, צורף לגדוד בחטיבת "הראל" והשתתף בקרבות החטיבה - מההגנה על השיירות בקו תל-אביב-ירושלים ועד לקרבות שעפט, שייך-ג'ראח וקטמון. התמחה בנהיגת משורין ובו נפל ב-11 במאי 1948, בקרב על-יד שער-הגיא במבצע "מכבי". למחרת היום נקבר בקרית-ענבים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה