תפריט נגישות

אורן אלפסי ז"ל

אורן אלפסי
בן 22 במותו
בן קרן וז'ק יעקב
נולד בכ"ד בסיון תשס"א, 15/6/2001
התגורר ברחובות
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: נירים
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: רחובות - המזרח
הותיר: משפחה

קורות חיים

אורָן, בנם של קרן הראל וז'ק יעקב אלפסי, נולד בכ"ד בסיון תשס"א (15.06.2001) בירושלים. אח לנועם וליהונתן.

למד בבית ספר יסודי "בכר רוסו" במושב צור משה. ילד של טבע ומרחבים ירוקים, אהב לטפס, לרכוב על סוסים, לגלוש בים, לרוץ ולספר סיפורים. בהמשך, למד בתיכון בקריית חינוך "דרור". נער חייכן וחברותי עם חיוך ממיס ושובה לב שאהב ספורט, מוזיקה ובעלי חיים. כנער, הדריך בתנועת הנוער ובמשצ"ים, עבד כמדריך בחוג נינג'ה ואהב להתאמן בקראטה, לעשות עמידות ידיים וסלטות.

אורן אהב מאוד את משפחתו, את הבית, ארוחות ואירועים משפחתיים. נועם אחותו סיפרה: "היה כמו אח תאום בשבילי, ילד של שלום ואהבה".

אחרי לימודיו התגייס לצבא ושירת כראש לשכת יחידת מצפ"ן (מערכות צבאיות לפיקוד, שליטה וניהול) במרכז המחשבים ומערכות המידע (ממר"מ). כאות הערכה לתפקודו בלשכה, יצא לקורס מנתח מערכות מידע (דאטה אנליסט) והשתבץ במקצוע ביחידה. כתבו על אורן ביחידה: "אורן היה חייל שלי. ילד מדהים, מלא שמחת חיים ורצון לעזור בכל מה שיכול". סיפרו בוגרי היחידה: "אורן אהב לשרת ביחידה, תמיד הרגיש בבית. היה אהוד על חבריו".

לאחר השחרור החל לעבוד בחברת "צ'ק פוינט" וחלם לעבוד ולהתקדם בענף ההיי טק.

אדם טוב לב ונעים הליכות, אהוב על חבריו ומלא שמחת חיים. תמיד היה שמח בחלקו, ובלט כחבר טוב ונאמן שידו מושטת לעזרה בכל עת. ידע לסלוח, תמיד היטה אוזן קשבת, ללא שיפוטיות.

בשעות הפנאי אהב לנגן בגיטרה, שר והקליט קטעי מוזיקה, ואהב לשחק במשחקי מחשב. בעקבות העניין שגילה באנימה (הנפשה יפנית) התחיל ללמוד יפנית וחלם לטוס ליפן.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, חדרו גורמי טרור מעזה לקיבוץ נירים.

באותה שבת ביקר אורן את חברתו בקיבוץ נירים. עם הישמע האזעקות נכנסו לממ"ד. בעודם מסתתרים, ניסו גורמי הטרור לפרוץ את דלת הממ"ד. אורן הגן בגופו על חברתו. הוא נשען על הדלת, אחז בידית, אך נורה דרך הדלת. חברתו נפצעה מרסיס ברגלה וחולצה כעבור שעות ארוכות. לדבריה, אורן גסס משעה 11:00 בבוקר ועד השעה 14:00 שבה נפח את נשמתו, לאחר שכוחות ההצלה והביטחון לא הצליחו להגיע גם אליו.

אורן אלפסי נרצח בקיבוץ נירים על ידי גורמים עוינים, טרוריסטים, שחדרו מעזה בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 22 וארבעה חודשים בלבד. הובא למנוחות בבית העלמין ברחובות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה