תפריט נגישות

רפ"ק אבי צידון ז"ל

אבי צידון
בן 50 בנפלו
בן נילי
נולד בחולון
בכ"ו באדר ב' תשל"ג, 30/3/1973
התגורר ביבול
התגייס ב-1.10.2002
שרת במשטרת ישראל תחנת אופקים
נפל בקרב
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום נפילה: אופקים
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קיבוץ גבולות
הותיר: שני ילדים אב ואח

קורות חיים

אבי צידון נולד נולד בכ"ו באדר ב' תשל"ג (30.3.1973) בחולון.

כשהיה בן 11 הגיע במסגרת פרויקט הכשרת ילדי ישראל לקיבוץ גבולות. בדרכו המיוחדת הצליח להשתלב והפך לחלק בלתי נפרד מחברת הנעורים. הקיבוץ הפך לבית שליווה אותו לאורך חייו ולבסוף שם גם נקבר.

כבר כנער בלטה אצלו האהבה לקריאת ספרי עיון, להעמקה בנבכי ההיסטוריה, בעיקר בתחום של טקטיקה ואסטרטגיה של קרבות ומלחמות.

מגיל צעיר ראה את עתידו כחלק מכוחות הביטחון, כך שלא היתה זו הפתעה ששירת בצבא כחייל קרבי ב'דוכיפת', ועם סיום לימודי ההיסטוריה באוניברסיטה התגייס למשטרת ישראל מתוך תחושת שליחות, ואמונה שזו דרכו לסייע לאנשים ולעשות טוב.

בשנת 2001 הפכו אבי ואפרת, בת קיבוצו, לבני זוג ובמהלך השנים נולדו רוני ואיל. אבי היה איש משפחה מסור, אהוב ואוהב ואבא נפלא. תמיד מצא זמן לתכנן ולצאת לטיולים משפחתיים בשבילי הארץ, יחד גמעו מרחקים בנופי המדבר ונחלי הצפון, תוך שהוא כותב בליבם של ילדיו זיכרונות וחוויות אינספור. המשפחה תמיד היתה בראש סדר העדיפויות שלו והוא דאג שלא יחסר להם דבר. גם עבור האנשים שבחר לחבריו הוא היה חבר אמת, תמיד מוכן לסייע במה שנדרש, תמיד בהומור ובציניות האופייניים לו כל כך.

באוקטובר 2002 התגייס למשטרת ישראל ושירת כסייר במחוז דרום. לאחר שסיים בהצלחה קורס קצינים חזר לשרת כקצין יחידה, בהמשך פיקד על קורסים במכללה ללימודי משטרה וכך העביר לשוטרים רבים את הידע, הניסיון ובעיקר את האמונה בדרך.

לאורך השנים שימש בתפקידים רבים בתוך האג"ם במחוז דרום ובחמש השנים האחרונות היה קצין שיטור קהילתי בתחנת אופקים. במהלך שירותו גילה מסירות ומקצועיות מרשימה.

אבי היה איש של אמת וצדק. אדם שפיו וליבו שווים ולא סטה מדרך הישר בעקשנות בלתי מתפשרת. לא פעם שילם על כך מחיר אישי יקר, אך הוסיף לדבוק באמונה שכך נכון וצריך לנהוג. על אף הניסיון והידע הרבים הקפיד לתת יחס של כבוד לכל אדם באשר הוא, ללא התנשאות ובלב רחב. ידע לנקוט בחוכמה ובנועם באופן שהצליח לפייס ולגשר ולהביא לפתרון מחלוקות.

הוא אהב מאוד את עבודתו ואת חבריו ושימש כתובת תומכת, זמינה ובטוחה עבור השוטרים עליהם פיקד.

אבי היה אדם נחוש בדעותיו, בעל כוח רצון ומשמעת פנימית חזקים שסייעו לו להגיע לכל יעד שהציב לעצמו ולהגשים חלומות.

בשעות הפנאי אהב מאוד להעמיק בקריאה ובעיסוק בספורט. הוא היה ספורטאי בנשמתו בעיקר בתחום של ריצה למרחק וכדורסל. בעבר ייסד בעצמו קבוצת כדורסל מקומית ולאחרונה החל לאמן דור צעיר של ילדים אוהבי כדורסל. הוא אף הצליח להגשים חלום ולהשלים ריצת מרתון במרוץ רשמי.

בשבת השחורה אבי יצא תחת מטח טילים להילחם באויב, ללא היסוס ומתוך ידיעה ברורה שזה מה שנדרש ממנו לעשות. הוא נלחם באומץ וגבורתו הצילה חיים רבים. האופן שבו מצא את מותו מסכם את האופן שבו חי ואת האיש שהיה. בנחישות, באמונה ובידיעה ברורה של הדרך, בצניעות וכמו בכל דבר שעשה, גם באותו הרגע הוא נתן את הלב והנשמה שלו עד הסוף. נזכור אותו בגעגוע גדול ונאהב אותו לנצח.

פקד אבי צידון נפל בקרב ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד (7.10.2023). בן חמישים בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין האזרחי בגבולות. הותיר אחריו שני ילדים, אב ואח.

לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב פקד.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה