תפריט נגישות

סגן ישי כהן ז"ל

ישי כהן
בן 21 בנפלו
בן שולמית ופנחס
נולד בעין חרוד
בי"ב באייר תשי"ט, 22/5/1959
התגורר ברעים
התגייס ב-אוקטובר 1977
שרת בחיל האויר ביס"ט
נפל בעת שירותו
בי' באדר א' תשמ"א, 14/2/1981
מקום נפילה: קרית שמונה
באזור הגליל
מקום קבורה: קיבוץ רעים

קורות חיים

בן שולמית ופנחס, נולד ביום י"ב באייר תשי"ט(22.5.1959) בעין-חרוד שבעמק יזרעאל. בילדותו עברו הוריו לקיבוץ רעים בנגב, ובו למד ישי בבית-הספר היסודי. זמן קצר הוא למד בבית-הספר החקלאי בפרדס-חנה, והשלים את לימודיו התיכוניים בבית-הספר "מעלה הבשור" בנגב.

באוקטובר 1977 התגייס ישי לצה"ל. הוצב בחיל-האוויר לקורס טיס אך לא סיימו. כשנפלט מהקורס התנדב לגולני. ישי הצטיין בשירותו ונשלח לכמה קורסים מקצועיים, כגון: קורס חובשים קרביים וקורס נהגי נגמ"ש. במאי 1979, הוא עבר קורס מ"כים. ישי הועלה לדרגת סמל, נשלח לקורס קצינים ולאחר שסיימו בהצלחה הועלה לדרגת סג"ם. באוקטובר 1980, התנדב ישי לשרת בצבא הקבע, ולמורת רוחו הוצב בחיל-האויר לשרת כמדריך בביס"ט. הוא העדיף את השירות עם חבריו בחטיבת גולני.

ביום י' באדר א' תשמ"א (14.2.1981) יצא ישי עם קבוצת חברים לטיול בחרמון. בשובו מן ההר, בדרך מקריית שמונה לראש-פינה, הוא סטה עם מכוניתו מהכביש והתנגש בעץ. בתאונה נהרגו ישי ואחד מחבריו. בן 22 שנים היה בנופלו. ישי הובא למנוחות בקיבוץ רעים. הוא השאיר אחריו הורים ושלושה אחים. אחרי שנפל, הועלה ישי לדרגת סגן.

במכתב תנחומים, כתב מפקד ביס"ט למשפחתו; "טבע הצעירים, שהם נמשכים לתעוזה, ובכך הם תורמים לחברה כולה. ישי היה אחד מאלה, המושכים תמיד קדימה ולעולם אינם נלאים. אך לפעמים אנו משלמים מחיר יקר עבור תעוזתם ומרץ הנעורים שלהם. ישי היה חבר אהוב על חניכיו ומפקדיו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה