תפריט נגישות

טוראי אורי בן יעקב ז"ל

אורי בן יעקב
בן 18 בנפלו
בן רבקה ואברהם
נולד בעפולה
בי"ג בתמוז תר"צ, 9/7/1930
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון מפח"ט 7
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משלטי חוליקאת - כאוכבה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר ורבורג

קורות חיים

אורי בן אברהם ורבקה. נולד ביום י"ג בתמוז תר"ץ (1930) בעפולה. למד בבית-הספר העממי "גאולה". בן 15 נתקבל למחלקת המסגרות של בית-הספר המקצועי שליד הטכניון בחיפה ולמד שם מכונאות-רדיו והתמחה במקצועו. כמוכשר ביותר זכה בסטיפנדיה על שם מוסינזון וסיים חוק לימודיו בהצטיינות בשנת תש"ח. היה תלמיד שקדן וחביב על מוריו וחבריו.

מגיל 16, בתקופת המאבק. היה פעיל ב"הגנה". באחת הפעולות בחיפה נאסר על-ידי הבריטים ב"בית התעשיה" והועמד בפני בית-דין צבאי. שוחרר כעבור כמה ימים והוסיף לפעול בעפולה. מילא את תפקידיו בהכרה, בנאמנות וברצון. חבר בתנועת הצופים ופעיל בגדנ"ע. עשה בהכשרת הצופים בנען, גבעת-ברנר ובהכשרה המגויסת בדורות שבנגב. נתבקש להתגייס לחמ"ד בגלל ידיעותיו המרובות, אך בחר להתגייס לפלמ"ח כדי למלא תפקיד קרבי באחד מגדודיו. היה במחלקת הסיירים, אחר-כך ביחידת מכונות כבדות ומרגמות והתמחה בשימוש בהן. מהיום שעזב את בית הוריו לא חזר אף פעם לחופשה. במכתביו הרבים והלבביים הביע את הכרתו העמוקה בחשיבות תפקידו כלוחם לשחרור המולדת.

השתתף בקרבות רבים ובכל ההתקפות של גדודו, מן ההתקפה על אשדוד עד ההתקפה על חוליקאת ופתיחת הדרך לנגב, בהבטיחו במכונת-היריה שלו את הדרך לפורצים. אחת ההתקפות על חוליקאת נכשלה. הוא נפל כשהוא מחפה על הנסוגים עד רגעי חייו האחרונים. בפעולה זו נפל ביום י"א בתמוז תש"ח (18.7.1948). היה קבור ברוחמה. ב-26.6.1950 הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בכפר-ורבורג. בן י"ח היה בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה