תפריט נגישות

סגן בצלאל (צלאל) פרנץ איתן אוטונהיימר ז"ל

בצלאל (צלאל) איתן
בן 22 בנפלו
בן מינה ויוסף
נולד בגרמניה
בכ"ז בשבט תרפ"ו, 11/2/1926
התגורר בנירים
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בקרב
בו' באייר תש"ח, 15/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: נירים
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: נירים

קורות חיים

בן יוסף ומינה. נולד ביום 11.2.1926 בשטוטגרט, גרמניה. הוריו נהרגו בימי הגזירות בגרמניה הנאצית. בצלאל עלה יחד עם אחיו הגדול לארץ בשנת 1940. למד בבית-הספר החקלאי בפרדס-חנה. אחר-כך יצא ללמוד בבית-הספר כדורי, מאחר שאהב את עבודת האדמה. אחרי סיימו את הלימודים הצטרף לפלוגת "ניר" של הפלמ"ח, מתנועת "השומר הצעיר", ביחד עם ידידו יהודה'לי צפתי ז"ל, אשר נפל אף הוא בקרב על לטרון. בשנת שירותו זו נפל אחיו הגדול בשדות עין-החורש מכדורים בריטיים, והוא נשאר יחידי מכל בני משפחתו. בפלמ"ח עבר קורס מ"כ ועם תום שנת-השירות נשאר ב"רזרבה". עבר לקיבוץ שער-העמקים, ואחר כמה שבועות - לתל עמל והתמסר לעבודת הטרקטור. כל רצון החיים של המשפחה כאילו התרכז בו והיה שופע מרץ. מתל-עמל יצא לנגב ועבד בקו-המים. היה מראשוני "דנגור", הוא קיבוץ "נירים", שהוא מבחינה מסוימת מפעלו.

ריכז את עניני המשק וניהלו מהרגע הראשון להתבססותו. תיכנן תכניות לפיתוח הנקודה.

נפל ב-15.5.1948 בנירים, בשעת ההתקפה הקשה על הנקודה, כשהוא משמש בתפקיד סגן מא"ז. רץ בתעלות-הקשר למסור הוראות לאחר שהטלפון נותק. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בנירים.

בחייו גילם בתוכו את רצון החיים והחופש. עם בצלאל נכחד השריד האחרון למשפחתו, אך ביתו, קיבוצו, נשאר לעמוד, וחבריו בנוהו מחדש בהגשימם בו את מיטב חלומות נעוריו.

לאחר מותו הוענקה לו דרגת סגן לפי פקודת מטכ"ל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה